fredag 1. april 2011

Aktiviteter i drivhuset og spiring ute i hagen.

Har for to dager siden vasket drivhuset, vasket det med salmiakk og litt zalo. Ryddet der også, så nå er det klart. I dag fylte jeg plantejord i to isopor kasser fra fjordfisk. Jeg har ikke varme i drivhuset, derfor bruker jeg isoporkasser til den første såingen, de isolerer, holder på varmen, som har opparbeidet seg i drivhuset i løpet av dagen.Helt øverst la jeg et tynt lag med såjord, slik at føene kommer seg lett opp og så har de god jord under til røttene.

Jeg sådde : Bladdill "Bouquet"
                  Plocksallat "Frisee d`Amerique"
                  Rucolasallat
                  Persille
                  (Frø fra Impecta)
Jeg krysser fingrene og håper at dette går greit. Det har gått greit før, men været/klimaet nå til dags er ustabilt.
Ang. drivhuset: det ble gravd ut en plass, deretter ble det lagt på et tykt lag med pukk og så ble det lagt på isoporplater. Oppå dette ligger sement heller, de holder godt på varmen. For å heve drivhuset noe ble det satt fast på en tre ramme.
Det blir opp i mot 30 varme grader disse dager når solen står på.
Da er de første frøene i drivhuset i jord

Sånn har det sett ut drivhuset siden i høst, snart blir det ikke plass til stoler og bord.

Stakkars julerosene,blomsterknoppene kom i desember,siden har de vært iset ned, skal flytte dem til et bedre sted

Her titter krokusen opp

1 kommentar:

  1. Det her var supermorsomt å lese. Jeg venter spent. Hvis det går bra så skal jeg herme. hi hi. Jeg blir helt sjuk. Får lyst til å kjøpe drivhus i morra. Er det forresten mulig å få se med egen øyne? EN liten hagevisning???? OBS Det er ikke Ole Jens som kommenterer. Det er Mariann som låner Ole Jens sin data.og da blir det bare sånn.

    SvarSlett